Pages

trip ke endau beach resort

Bismillahirahmanirahm.

Masa cuti deepavali ari tu kitorg plan nak balik tganu.aku mmg opkosla cuti selama2nya so xpayah amik cotii.
Tp en husbeng amik cuti.seminggu tu straight.so kitorg pon decide nak g mana2 suma kan.

Masa bulan 4 ari tu en husbeng ada book chalet kat endau tp sbb dia busy dgn project china dia ari tu so sentiasa tangguh.sbb otak aku kalau pasal berjln mmg sel2 otak sentiasa berhubung so aku bg idea.bie why not masa kita g tganu tu kita singgah endau?so xpenat sangat kan?kan?

N then en husbeng pon setuju.hahaha.

So kami pon memulakan la sesi rombongan cik kiah kami.kitorg sampai kat chalet tu lebih kurang dlm pukul 4.30 ptg.

Hotel yg kami book tu nama dia endau beach resort.located betul2 dekat pantai penyabong.nak g sini mmg hazab jauh.dr mersing korg kene masuk simpang yg tulis air papan n endau.lebih kurang dlm 17km dr bandar mersing nak ke simpang tu.

Pastu dr simpang yg korg masuk tu nak ke chalet another 15km.n 7km pertama mmg hutanla kiri kanan korg.sebelum korg jumpa perkampungan nelayan n also plkn mersing.




       
          Sumber ihsan en google.




      Sumber ihsan en google

Kat sinila kitorg duduk.laki aku amik honeymoon suite.utk 3 hari 3 mlm.tp jangan wahhh sgt sbb honeymoon suite dia biasa2 je actually takdela wooowww sgt.hahaha.





      Sila abaikan model kenot tu ye.

Kan xdela wowww sgt.cume yg bestnye chalet kitorg letak kat tempat paling tinggi yg view dia sgt cantik.n ada tempat parking sendiri.interior dia pon biasa2 je.

Tp kalau korg tanya aku berbaloi ke x?x berbaloi ok.kami bayar 200 semlm.location? Jauh.makanan pon xde.jgn kata ada restaurant nk order mknn kat chalet,breakfast pon xde.so korg bayar 200 tu semata2 utk bilik je.kalau nak g makann mmg jauh.mmg ada foodcourt.tp xde variety.n tolongla jgn g dekat foodcourt yg kedua dr tepi jln tu.tuan kedai tu sgt sombong n cranky.serious.sombong.mknn? Out.

Mmg dekat dgn pantai.tp pantai tu xdigalakkan memandi.sbb bnyk kulit kerNg.so? Hadap jela laut tu 3 hari dua malam.hahaha.

Tp let say kalau nak buat family day.maybe ok.sbb aku nampak ada family dr kelantan dtg buat family day.diorg masak2 sendiri.n conquer swimming pool suma.huh.tp kalau nak bwk family?just jln2?huh lupekan.

Kalau korg nak gak jalan2 kat mersing nie.aku advise korg boleh je g dekat air papan.lebih happening sikit n dekat dgn bandar.org yg g pantai penyabong nie for those yg suka memancing ketenangan okla.sbb kat sini hanya dpt reception phone itu pon dekat parking shj ok.itu pon gprs je .so lupekan la hasrat nak g sana nak apdet belog dr dlm bilik.hahaha.tp ini lebih baik dr masa aku g tenggol island dulu.jgn kata gprs astro suma xde.hahaha.

Ok.tue jela nak cite.k bye.

Ps: review nie ada review ikhlas dr aku.xde sbb nak condemn or dpt byrn dr chalet sebelah ke hape ye.hahaha.



0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © farhana azeruddin | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in